Sunday, January 13, 2013

Heart to Heart talk

Dear diary,
we had heart to heart talk yesterday...heart wrenching when he said that he's sooooo dissapointed with my attitude..my anger, my-not-so-favorful-answer-to-his-questions sometimes, the 'claimed disrespect'..
gosh...he's been keeping these in his heart all this while..he''s hurt by me.
he's not happy because of me..
i broke his heart with my egoistic and idiotic attitude.
he's hurt by my anger..

oh Allah, seandainya umurku tidak panjang aku tidak mahu menghabiskan sisa usiaku mendapat dosa kerana derhaka pada suamiku. Aku memohon dalam waktu yang sedikit ini untuk menjadi isteri yang solehah dan menjadi isteri yang sentiasa dingatan suamiku sehingga ke akhir hayatku.

aku tolak ke tepi rasa kecil hatiku ...
aku buang rasa ego ku jauh-jauh...
walau apa yg aku rasa terkilan sekian lama itu, aku pula perlu pendam demi suamiku..
kali ini biar aku yg berkorban untuk suamiku...
kali ini biar aku yg rasa perit & pedih memendam rasa..
semua demi kebahagiaan suami aku..
aku perlu tambah rasa hormat, sayang & kasihan aku pada suamiku biar apapun situasinya..
aku nak dia pula bahagia..

No comments: