Monday, March 14, 2005

kadang2..ke selalu??

Dear diary,
kadang2 aku rasa cam bodoh sangat..aku tak pandai menilai orang, tak pandai menilai kasih sayang orang, tak pandai menghargai kehadiran atau pengorbanan seseorang pada aku, tak pandai ambil hati orang, tak pandai menghormati orang the way i should...
sometimes, aku sendiri rasa kecewa dgn diri aku sendiri. kadang2 aku tertanya2 pada diri aku,kenapa aku buat macam tu kat orang.aku tak sepatutnya buat macam tu.aku betul2 menyesal......betapa aku rasa diri aku begitu kerdil dan jahil sekali time tu..benda2 yg basic macam tu pun nak kena orang bagitau yg itu adalah salah dan tak sepatutnya aku buat atau ucapkan.
tapi selalunya, bila aku sedar dan menyesal, it's usually too late. people are already hurt by my actions. but i dun mean it..seriously!! i have never meant to hurt anyone..
aku tahu, aku mintak maaf pon kadang2 tak guna, sebab the damage is done...tapi percayalah bila aku ditegur atas sesuatu, aku memang menyesal dan mahu meminta maaf. aku tak mahu simpan lama2 rasa bersalah tu dalam hati. kadang2 tu sampai aku termimpi2 menyesal atas perbuatan aku. aku rasa aku memang bodoh..dah penat dah belajar dari kesilapan tapi masih lagi buat silap yang baru, masih lagi melukakan perasaan orang lain..kadang2 aku rasa cam bodoh ...ke memang selalu aku bertindak bodoh????

No comments: